گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت

بتن خود تراکم ” یکی از انواع بسیار جالب بتن های توانمند است که در بدو امر برای کاربرد در قطعات بتن آرمه پر آرماتور ابداع و ساخته شد ولی امروزه کاربرد این نوع بتن یکی از مشکلات عمده اجرای کارهای بتنی در محیط های شهری را حل می کند که عبارت از آلودگی صوتی ناشی از کاربرد ویبراتور برای لرزاندن و جادادن بتن است. این آلودگی صوتی، کاربرد شبانه بتن در محیط های شهری را غیر عملی می سازد ولی با کاربرد بتن خود تراکم، دیگر نیازی به لرزاندن بتن نیست و می توان کارهای اجرایی را در مدت شب نیز ادامه داد. امروزه در برخی از کشورها به منظور برجسته کردن این مشخصه بتن خود تراکم، به آن نام ” بتن بی صدا ” داده اند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط سجاد موذن

نقشه برداری به علم اندازه گیری دقیق و تعیین موقعیت نسبی عوارض روی سطح زمین اطلاق می گردد. عوارض می تواند بصورت طبیعی یا مصنوعی باشد.

نقشه برداری یکی از قدیمی ترین تکنیکهای مورد استفاده بشر بوده و از آن برای تعیین حدود اراضی کشاورزی استفاده می گردید.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط سجاد موذن

روش معمول برای کنترل آب در کشورهای مختلف سدسازی می باشد، مهمترین مسئله در سدسازی حجم و نوع مصالح است و همواره حجم زیاد مصالح مصرفی در این نوع سازه ها بشر را بر آن داشته است که از تکنیکهای مدرن تر استفاده نماید. در سنوات اخیر با ازدیاد پروژه های سدسازی و ارتباط آن با کشتیرانی و مرفولوژی رودخانه، نیاز به دریچه های مختلف بیشتر حس شده است. متخصصین به دنبال آن هستند تا با یافتن راه حلهای جدید برای کنترل آب در عین استفاده از حداکثر پتانسیل آبهای موجود از تأثیر منفی آن بر مرفولوژی رودخانه و کشتیرانی بکاهند و به همین خاطر است که دنیا همواره شاهد پیدایش ایده های نو در این زمینه بوده است.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط سجاد موذن

 

محقق ایرانی دانشگاه میشیگان با استفاده از ضایعات شیشه ای موفق به تولید نوعی مقاوم از بتن شده است که علاوه بر مقاومت، از استحکام و دوام بیشتری نیز برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پروفسور پرویز سروشیان، استاد مهندسی عمران دانشگاه میشیگان با استفاده از ضایعات شیشه ای علاوه بر کاستن میزان زباله های شیشه ای، به کاهش تشعشعات کربنی نیز کمک خواهد کرد زیرا از میزان حرارت مورد نیاز برای تولید سیمان خواهد کاست.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط سجاد موذن

 

دانلود در ادامه مطلب



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط سجاد موذن

 

لایتراکان ، بتن عبور دهنده نور، امروزه به عنوان یک متریال ساختمانی جدید با قابلیت استفاده بالا مطرح است. این متریال ترکیبی از فیبر های نوری و ذرات بتن است و می تواند به عنوان بلوک ها و یا پانل های پیش ساخته ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد. فیبر ها بخاطر اندازه کوچکشان با بتن مخلوط شده و ترکیبی از یک متریال دانه بندی شده را تشکیل می دهند. به این ترتیب نتیجه کار صرفا ترکیب دو متریال شیشه و بتن نیست، بلکه یک متریال جدید سوم که از لحاظ ساختار درونی و همچنین سطوح بیرونی کامل همگن است، به دست می آید



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط سجاد موذن

مقدمه

عايق رطوبتی با قابليت انعطاف زمينه جديدی برای مصرف امولسيونی پليمر پايه آب امروزه مانند قرنها پيش ساخته شده از قير همچنان بعنوان رايج ترين روش پوشش کف مورد استفاده قرار می گيرد کاربرد قير و يا آسفالت دشوار و مستلزم صرف وقت زياد می باشد حتی امولسيونهای ساخته شده از قير نيز تغيير اندکی را در دشواری اين کاربرد ايجاد نموده اند. همانطور که می دانيد بايد قيروگونی را تا ميزان  150 تا 200 درجه سانتيگراد حرارت داد، ريختن و تسطيح ترکيبی با اين درجه حرارت بسيار دشوار می باشد . بنابراين امولسيونهای ساخته شده از قير با قابليت کاربرد درجه حرارت نرمال مورد استفاده قرار می گيرد .اينگونه امولسيونهای نفتی در آب حدوداً دارای 50% قير می باشد. با سفت شدن اين امولسيون آب آن تبخير و قير بصورت بيندر باقی می ماند . ترکيبات کف سازی بام، بر پايه امولسيون پليمرهای جديد عملکرد کاملا‏ً متفاوتی دارند، شايد مهمترين ويژگی آنها ايجاد يک لايه نازک ( فيلم ) با قابليت انعطاف بعد از خشک شدن باشد



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط سجاد موذن

تردید در عایق بودن: یک مقام مسئول در موسسه استاندارد نیز در خصوص وضعیت استاندارد بلوک های «پلی استایرن» گفت: تدوین استاندارد این بلوک های ساختمانی به دلیل تایید خطرناک و سمی بودن، در اولویت کاری برنامه های این موسسه قرار گرفته است. او می گوید: نشست ها و جلسات متعددی در خصوص بررسی این موضوع تاکنون با حضور موسسه استاندارد، وزارت مسکن و وزارت صنایع در مرکز تحقیقات وزارت مسکن برگزار شده است و در جلسه نهایی که به همین منظور در اوایل خرداد ماه سال جاری در این مرکز تشکیل شد، تصمیمات قطعی و نهایی در خصوص اجباری شدن استاندارد بلوک های «پلی استایرن» گرفته و اعلام شد.  این مقام مسئول در موسسه استاندارد افزود: در صورت اجباری شدن استاندارد این بلوک ها، وزارت مسکن اخطار لازم را به کلیه سازمان های درگیر با کاربرد این مصالح خواهد داد تا جلوی استفاده و کاربرد این بلوک ها گرفته شود.
مسئول گروه کارشناسان صوت مرکز تحقیقات وزارت مسکن نیز در خصوص کاربرد بلوک های یونولیتی «پلی استایرن» در ساختمان با انگیزه کاهش و افت صدا می گوید: این بلوک ها نمی توانند تاثیری در کاهش صدا داشته باشند اگر چه در ساخت این بلوک ها یونولیت به کار رفته است ولی تنها به این دلیل نمی تواند عایق صوت باشد و شاهدیم که به راحتی صدا را از خود عبور می دهند. برای کاهش صوت به چگالی نیاز است و بلوک های سیمانی از چگالی بالایی برخوردار هستند. یونولیت جاذب صوتی بهتری نسبت به بتون است و عایق صوت برتری محسوب نمی شود و به همین دلیل یونولیت به تنهایی تاثیری در افت صوت ندارد. به گفته کارشناسان تنها در صورتی که بین دیوار دو جداره یونولیت به کار رود، افت صوتی افزایش می یابد.  همچنین عایق های حرارتی هم به تنهایی عایق صوت نیستند و در صورتی که داخل سیستم قرار بگیرند، می توانند موجب کاهش صوت شوند



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط سجاد موذن

فن آوری نانو در صنعت ساختمان هم نقش بسزایی دارد،در این راستا بیشتری ن سهم را در صنایع فولاد،شیشه و بتن ایفا می کنند. کاربرد نانو ذرات در صنعت ساختمان که مهمترین آنها نانو لوله های کربنی  (CTN)  و دی اکسید تیتانیوم ((TiO2 هستند،عموما در سازه های اصلی باعث افزایش خواص مکانیکی نمونه ها شده و در بخش نازک کاری نیز کاربرد نانو پوشش ها در نمای داخلی وخارجی ساختمان ها نیز از اهمیت ویژه ای برخورداراست. نانو پوشش های ساختمان ضمن اینکه باعث دفع آب شده و جذب کثیفی را به حداقل می رسانند، نمای ساختمان را در مقابل اشعه UV  مقاوم می سازند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط سجاد موذن

 

دانلود در ادامه مطلب



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط سجاد موذن
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 45
بازدید هفته : 104
بازدید ماه : 103
بازدید کل : 1325
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1